TRANSPORT GRATUIT la comenzi peste 150 lei                                    Contactati-ne pentru comenzi personalizate  !

Bun venit, Autentificare         Inregistreaza-te
 
vita juwel
nici un produs in cos

KUNZIT

Kunzitul este un silicat de litiu si aluminiu.

Culoare : de la roz - pal la roz - violet;

Duritate : 6 - 7;

Formula chimica : LiAl(SiO3)2I(Mn);

Provenienta : Brazilia, Afganistan, Pakistan, California;

Efecte:

   Kunzitul este util pentru cel care, aflat la inceputul definirii propriei personalitati, naiv si lipsit de repere, face toate eforturile ca ceilalti sa fie multumiti. Credul si schimbator, osciland intre stari contrare, el isi doreste consideratia si recunostinta celor din jur, mai ales a persoanelor pe care le admira si le respecta: dintre acestea, el isi alege modele pe care le urmeaza si de la care aspira sa invete cat mai mult, sperand sa le dobandeasca aprecierea si afectiunea - acestea il fac sa se simta valoros; mai mult chiar, ar vrea sa le devina celorlalti indispensabil, deoarece, astfel, el se va putea considera important, amagindu-se ca este o persoana insemnata. Incapabil sa aleaga singur si, de aceea, influentabil, el isi doreste o persoana cu inraurire, puternica si ferma, care sa decida in locul lui - acesteia ii urmeaza indemnurile si povetele, nadajduind sa capete, in schimb, pretuire si ocrotire, pe care le ia drept unitate de masura pentru propria sa valoare: pe de alta parte, daca acestea ii sunt refuzate, se supara si se inchide in el. Avid sa capete protectia si stima unor persoane influente pana la a deveni dependent de acestea, el se straduieste sa-si contrabalanseze atasamentul adunand in preajma lui persoane care, la randul lor, sa fie dependente de el si sa aiba nevoie de ajutorul lui pana intr-atat incat sa nu se poata descurca fara el (este propria lui situatie intoarsa asupra altora) - aceasta il va face sa se simta, nu doar pretuit si iubit, ci de neinlocuit. Straduindu-se sa faca ceea ce  crede ca oamenii din jur asteapta de la el, ajunge sa nu-si mai poata distinge propriile nazuinte - aceasta stare de confuzie, el cauta sa si-o compenseze amagindu-se ca intentiile si aspiratiile lor sunt si ale lui si ca are dreptul si datoria de a le duce la indeplinire; astfel, isi margineste interactiunea cu ambianta la stereotipia atruismului pueril si rudimentar, fluctuand intre stari extreme, intre optimism si depresie, in functie de aprobarea sau dezaprobarea cu care este rasplatit: se invapaiaza usor, la orice semn de apreciere, dar dezarmeaza tot atat de repede, daca este criticat, scufundandu-se intr-o deznadejde posaca. Sub actiunea kunzitului, impulsivitatea bunavointei imature, dependente de laude si incurajari exterioare, poate fi insa sublimata in spontaneitatea si ingenuitatea generoasa a altruismului pur, iar naivitatea binefacatorului credul si idealist, in entuziasmul increzator al iubirii detasate. Instinctul de a face si a se preface in orice i-ar aduce pretuirea semenilor (mai ales a celor sus-pusi), este distilat in aspiratia de a se perfectiona, adaptandu-se continuu, exersand si antrenandu-se, sub o indrumare inteleapta, deschis sa primeasca si sa dea sfaturi, sub inspiratia unei receptivitati elevate, care ii permite sa perceapa intuitiv nevoile celorlalti. El nu mai urmareste aprecierea, ci binele aproapelui, inteles insa dintr-o perspectiva inalta, nu meschina si limitata, accepta chiar situatia ingrata de a-si pierde popularitatea, stiind ca binele inseamna innobilare launtrica (chiar cu riscul unor disconforturi sau suferinte de moment), si nu marunte avantaje sau satisfactii imediate. Astfel, confuzia se transforma in discernamantul de a separa propriul de strain si de a distinge ceea ce este elevat si benefic din nazuintele altora, de trivialitatea ambitiilor, a poftelor si a vanitatilor. Prin aceasta, isi defineste clar raporturile cu mediul si isi recunoaste rolul si vointa, fara a mai adopta o identitate de imprumut. Devine autonom si stapan pe sine, nu se mai supune convenientelor si influentelor exterioare, constient de valoarea sa (izvorata din miezul fiintei sale, si nu din stima semenilor) si de dreptul de a-si alege, in virtutea liberului arbitru, propria cale de eruptie, ascendenta, jalonata de inalte standarde morale si spirituale, avand drept ideal regasirea puritatii originare si, prin aceasta, a adevarului ultim, o data cu trezirea sufletului si a constiintei de sine.

   Bobocul dragostei isi desface toate petalele -  kunzitul favorizeaza centrarea in inima, trezind sufletul in deplinatatea valentelor sale, accentul fiind pus pe rafinamentul si suavitatea trairilor, nu pe forta, ori pe intensitate, nici pe capacitate de expansiune ori de patrundere. Cristalul ne transpune intr-o lume scaldata in armonie, acceptare si intelegere, unde nu exista teama sau manie, cearta sau discordie, sau orice alte trairi egotice. Gandurile se limpezesc, domolindu-si fluxul. Fericirea si iubirea sunt una - sursa vibranta din care reverbereaza ecouri de pace si detasare, multumire, satisfactie si implinire. Kunzitul nu pune stavile si nu constrange, nu opreste de la nimic; conduce insa, aproape pe nestiute, cu o blandete discreta, spre esenta, in care individul se scufunda identificator. Linistea melodioasa de acolo, este vibratia eliberatoare a dragostei, mereu neindestulatoare, hrana calda a sufletului, aducatoare de calm si toleranta. Restul nu mai are importanta, caci, acolo unde ea infloreste, nimic altceva nu mai este necesar: aparent fragil si plapand, puiul de planta, abia tasnit din samanta, strabate pamantul cu surprinzatoare forta - parca nimic nu ii sta in cale. Tot astfel, si acest sentiment, desi atat de delicat, frumos si pur, rupe orice lanturi, razbatand, cu o vitalitate irezistibila, prin obstacole de orice fel, conferind o forta uriasa, incendiind orice impotrivire, cu acelasi foc care arde in mainile si obrajii indragostitului, nerabdator sa-si stranga in brate iubita. Orice ii sta acum in putere. Este capabil sa realizeze lucruri si sa aiba trairi de care nu s-ar fi crezut in stare, fara a-si mai putea distinge vointa de cea a fiintei iubite, nemaistiind daca faptele si starile sale emana din constiinta sa, din cea a persoanei dragi ori din amandoua, mai bine zis, din sufletul fapturii unice in care amandoi se topesc.

   Kunzitul relaxeaza, indeparteaza tensiunile, in particular cele care se nasc sub apasarea ingrijorarilor si a responsabilitatilor cotidiene (inlatura durerile de cap si de umeri), adesea depozitate in muschi si generand contracturi dureroase in diferite zone ale corpului. Are un efect antalgic general, mai ales in algiile aparatului locomotor, fiind indicat in afectiunile osoase, articulare (artroze, artrite, guta). Este folosit cand activitatea zilnica genereaza incordare, in particular la locul de munca, atunci cand meseria este suprasolicitanta din punct de vedere psihic. Elimina mania, nervozitatea, teama, anxietatea.

   Are un efect de ancorare in realitatea concreta: centreaza asupra problemelor importante, eliminand tendinta la imprastiere in nimicuri, dezmeticeste si aduce cu picioarele pe pamant (util in ameteli, sindrom Meniere), fiind unul dintre cele mai eficiente cristale tamaduitoare in afectiunile neurologice (epilepsie) si mai ales psihice: psihoze (schizofrenie, sindrom maniaco-depresiv), nevroze (anorexie, fobii), probleme emotionale si sentimentale, mai ales cu dominanta de foc (iritare, manie, inversunare, firi patimase, pasiuni si dependente inrobitoare, inclusiv alcoolism), diminuarea functiilor cognitive (tulburari de memorie, dementa, retardare, chiar si sindrom Down). Elimina cosmarurile, asigurand un somn odihnitor.

   Kunzitul unifica intr-o structura coerenta octava superioara a centrilor de forta (afectiv, intuitiv si mental de comanda), punand-o sub semnul iubirii (indicat in cardiopatia ischemica, gratie actiunii pe care o exercita asupra coronarelor) si facilitand manifestarea acesteia prin sentimente, cuvinte si ganduri. Primeneste intreaga structura si are un efect armonizator general, reflectat in echilibrarea functiilor endocrine (inclusiv tiroidiene - recomandat chiar si in cancerul tiroidian), a circulatiei, digestiei, respiratiei si mai ales a functiilor psihice - amplifica increderea si favorizeaza crearea unei imagini de sine pozitive (autoaprecierea). Regasindu-si identitatea, individul dobandeste libertatea interioara, aptitudinea de a fi el insusi in vartejul influentelor exterioare, pastrandu-si integritatea si nelasandu-se dizolvat in tendintele gregare.

   Efectul kunzitului de a favoriza ancorarea in realitate nu inseamna inducerea unei atitudini pragmatice sau materialiste, ci a aptitudinii de a trai viata la adevarata ei valoare, de a percepe bucuria momentului prezent (de aici eficienta in afectiunile respiratorii: bronsita etc.), a faptului de a exista aici si acum, renuntand atat la nostalgiile trecutului (adesea generatoare de durere, regret ori remuscare), cat si la proiectarea fantezista intr-un viitor improbabil. Kunzitul ne ajuta sa luam lucrurile asa cum sunt, sa le acceptam cu maturitate si responsabilitate (util in afectiunile urechilor, mai ales in tulburarile de auz), renuntand sa mai respingem ceea ce este independent de vointa noastra sau deja consumat (indeparteaza greata). Ne ajuta sa digeram inevitabilul si sa ne hranim din realitatea vie, prezenta (regleaza functia digestiva, indicat in afectiunile maxilarelor - mai ales ale mandibulei - gingiilor, colonului), nu din resturile, probabil alterate, ale celei moarte, nici din impalpabilul celei inca nenascute.